poniedziałek, 8 grudnia 2014

Plastry miodu

Jak wygląda sytuacja między moją najlepszą przyjaciółką a jej narzeczonym na 8 miesięcy przed ślubem? Nie wiem. Kolejne próby rozmów na ten temat kończą się fiaskiem. Zresztą nie dziwię się. W takiej sytuacji też pewnie chciałabym zdystansować się do ludzi, wycofać się w cień czy cokolwiek innego, byleby z nikim o tym nie rozmawiać. Wspieram ją mimo smutku, żalu i rozczarowania.

Właśnie minął tydzień Adwentu. Podliczając, wychodzi na to, że mam już za sobą 9 odcinków Plastra Miodu, czyli Internetowego Słuchowiska Adwentowego. Szczerze? Nie spodziewałam się, że będzie AŻ tak kameralnie, AŻ tak intymnie, AŻ tak osobiście, AŻ tak spokojnie, AŻ tak bardzo blisko Boga i Jego Słowa... Mogłabym wymieniać i wymieniać. Można powiedzieć, że nie znałam o. Szustaka od tej strony:) I mam wrażenie, że z każdym jego słowem coraz bardziej wkręcam się w Pismo Święte. Jeszcze do niedawna Stary Testament był dla mnie czymś niewyobrażalnie niezrozumiałym, a teraz mam ochotę chłonąć go na wszystkie strony. Prostota słów zawsze procentuje, dlatego, oby więcej takich duszpasterzy jak o. Adam. Liczę na wiele dobra, które zaowocuje.

5 komentarzy:

  1. Może przyjaciółka jest zmęczona tymi wszytskimi przygotowaniami i nieporozumieniami? U mnie początek a już pierwsze i kolejne potyczki poszły....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie przez ten ostatni rok pojawiło się kilka problemów, ale teraz sytuacja jest unormowana. Oboje mają pracę, widują się często. Rodzice w pełni akceptują ich związek i ich wybory. Dali im wolną rękę jeśli chodzi o ślub. W każdym bądź razie nie było takiej nieprzyjemnej sytuacji jak u ciebie (co mam nadzieję, że wyjdzie na dobre tory). Mam wrażenie, że to COŚ nie tak w relacji między nimi.

      Usuń
  2. Ja uwielbiam Stary Testament! Chociaż jeszcze nie udało mi się przejść przez cały, ale niektóre księgi, to po kilka razy. To jest jakiś kosmos ile można z niego wyciągnąć.
    Szustakiem też jestem zachwycona. Zwłaszcza, że idealnie wstrzela się w to, co przewija mi się ostatnio na modlitwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A też słuchasz Plastra? No ja właśnie dzięki o. Szustakowi zachwyciłam się Starym Testamentem, zobaczymy jak to się rozwinie dalej. Jak sama czytam to ciężko jest mi wynieść z tego coś więcej, bo to wymaga też sporej wiedzy. Ale jak ojciec mówi to wszystko się rozjaśnia:)

      Usuń
    2. Słucham, słucham, podoba mi się bardzo.:)
      Ja już nie pamiętam, skąd u mnie się wzięła fascynacja ST, ale na pewno o.Szustak miał swój wkład w sposób czytania pt."tłumaczymy Pismo Święte przez Pismo Święte".

      Usuń