piątek, 13 grudnia 2013

Nowe perełki

Uwielbiam książki. A jeszcze bardziej ich kupowanie. Przechodzenie między półkami bardzo mnie uspokaja, a zapach kartek i ich nienaganny wygląd sprawia, że po prostu lubię TAM być, lubię być w księgarniach:) Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie zawsze znajduję czas na czytanie, choć wyrywam się do tego rękami i nogami. Tak czy inaczej staram się szukać wolnych chwil. Zauważyłam też, że co jakiś czas zakup nowej książki jest dla mnie swego rodzaju moim małym rytuałem. No i tak się stało, że w tym tygodniu na półkę trafiły kolejne dwie książkowe perełki. Oczywiście zainspirowane bł. ks. Jerzym Popiełuszko.


"Marianna Popiełuszko nigdy nie szukała rozgłosu. Nie planowała, że stanie się bohaterką telewizyjnych dzienników, a jej zdjęcia obiegną prasę na całym świecie. Nie chciała sławy, której początkiem było brutalne zabójstwo jej ukochanego dziecka. Po wielu latach od tych wydarzeń postanowiła opowiedzieć o swoim synu, o miłości do niego, o tym, jak był wychowywany, o wartościach, które wyniósł z rodzinnego domu. Opowiada też o wydarzeniach, które na zawsze zmieniły jej życie. Z bólem wspomina dzień, w którym świat się dla niej zatrzymał. Wypowiada najważniejsze i najtrudniejsze dla siebie zdanie: „Przebaczyłam mordercom mojego syna”. 
Kim jest kobieta, której kłaniają się kościelni dostojnicy i politycy z całego świata? Skąd bierze się siła, która pozwoliła jej udźwignąć tak wielką tragedię? Jak wygląda jej życie teraz, kiedy jest matką świętego męczennika?

Matka Świętego to niezwykłe i poruszające świadectwo rodzicielskiej miłości, wiary w Bożą opatrzność i nadziei na to, że dobro zawsze zwycięży. Książka zawiera liczne fotografie z rodzinnego archiwum oraz niepublikowane dotąd zeznania z procesu beatyfikacyjnego księdza Jerzego Popiełuszki."


 "Świadek prawdy" to pełna biografia księdza Popiełuszki, która ukazuje jego życie duchowe oraz drogę do świętości, a także istotę jego męczeństwa. Książka oparta jest na rozmowach z ludźmi, którzy znali księdza Jerzego: z jego matką, przyjaciółmi, najwyższymi przedstawicielami władzy oraz Kościoła, m.in. kard Stanisławem Dziwiszem, który po raz pierwszy wyjawia, co o ks. Popiełuszce mówił Jan Paweł II.
Biografia ta przybliża również cuda, jakich ludzie doznali za wstawiennictwem tego męczennika i odpowiada na pytania, w jakich tak naprawdę okolicznościach zginął ksiądz Jerzy i na czym polega tajemnica jego świętości."

4 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam czytać, ale wstyd się przyznać ostatnio w ogóle nie mam na to czasu. Czasem przekartkuję kilka stron, ale bardzo bym chciała pochłaniać książki codziennie jak to było jeszcze do nie dawna.
    Gdybym ja miała odwiedzać księgarnie chyba bym zbankrutowała, wiec póki co buszuję w bibliotekach, zwłaszcza że w bibliotece dorastałam jako córka bibliotekarki, :)
    A Tobie zatem życzę owocnego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wcale się nie dziwię, że ciężko Ci wygospodarować czas na książki. Ale warto:) A książki kupuje jedynie od czasu do czasu, więc jakieś ogromne bankructwo to nie jest. Dobrze jest szukać promocji, bo na przykład "Świadka prawdy" kupiłam za jedynie 15 zł:)

      Usuń
  2. Ooo też lubię kupować książki. :D a jeszcze jak newsletter dostaję z księgarni internetowej z propozycjami związanymi z poprzednimi zamówieniami - no nie ma siły, żebym się nie naciągnęła :D U mnie akurat królują ostatnio książki o małżeństwie, kobiecie, osobowości i modlitwie. Jakaś krótka chociaż recenzja Twoich perełek będzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może się pojawi, ale nie obiecuję:) Zobaczymy w jakim tempie i kiedy je pochłonę:)

      Usuń